уторак, 31. јануар 2012.

Domaći hleb i lepinjice

Ovo sam obožavala kao mala. Moja baba - očeva majka je uvek mesila hleb. Od kako znam kupovala je brašno u džakovima i celu onu kocku kvasca, pa sekla koliko joj treba i stavljala u friz. I onda ja dosada odem kod nje i napadam je da mi se jedu lepinjice. Kad vidi da me se ne može rešiti :) uštine malko testa od hleba i isprži mi čuvene lepinjice. Super mi je to što je testo neutralno, pa mogu da ih mažem i sa slanim i slatkim, a mogu da ih jedem i prazne, što sada najčešće činim, uz mleko.
A domaći hleb je nešto što svi volimo. I sada, ovako matora, kada imam volje i strpljenja napravim ovu kombinaciju. Ranije sam pravila baš pravi oblik vekne, a sada samo napravim krug od testa i pustim ga da raste.
Dakle, potrebno je:
-oko 800 gr. brašna;
-jedan kvasac;
-malo mlakog mleka da kvasac nadodje;
-malo šećera;
-soli;
-mlake vode po potrebi;
-ulje za prženje lepinjica.

Kvasac ostaviti da nadodje u mleku sa šećerom, i mesiti testo. Trebalo bi da bude malo žitkije, tj. mekše, da ostanu one rupice od vazduha unutra. Ostaviti ga da nadodje oko pola sata. Premesiti testo, uštinuti malo za lepinjice, a od ostatka naptaviti željeni oblik hleba. Tepsiju samo posuti brašnom, staviti testo, i dok se rerna zagreva, neka testo bude napolju. Kada krene da raste, staviti ga da se peče, dok ne porumeni.
Testo za lepinjice razvući oklagijom, vaditi željene oblike, ostaviti da dorastu ponovo i pržiti na vrelom ulju.




                                              

1 коментар: